ازدواج های تجاری،افسانه ی مهلک درباره ی عشق
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامی ، خوش آمدید لطفا برای هرچه بهتر شدن مطالب ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و در بهتر شدن كيفيت مطالب ياری فرمایید.
بازدید : 351
نویسنده : جمشید رستمی

ازدواج تنها درآمدن از تنهایی نیست بلکه اصل مهمتر رسیدن به همدلی و همراهی و هم روحی است . گزینش یک شریک زندگی مثل خریدن یک ماشین و خانه و لباس یا عینک نیست معیار و شناخت می خواهد
در اینجا دو سئوال عمده  مطرح می شود اول اینکه همسر انتخابی چه خصوصیاتی باید داشته باشد . دوم  فرد مورد نظر دارای آن ویژه گیها و خصایص هست یا خیر؟
در سئوال نخست ملاک و معیار مطرح است . کسی ثروت و درآمد طرف و خانواده اش را در نظر می گیرد ، دیگری شرافت و اعتبار خانوادگی را ، برای یکی جمال مطرح است و برای دیگری کمال.
شاید شما معتقد هستید که شریک زندگیتان باید فردی خوش اخلاق ، پاک و با صداقت ، سازگار و صبور ، وظیفه شناس ، فهمیده و عاقل ، شریف و نجیب ، دیندار و متعهد باشد اما از کجا می توان فهمید خواستگار اینگونه است و یا حداقل قابل قبولی از این خصلتها را دارد .
با تحقیق ، مشورت ، پرس و جو از آشنایان و مرتبطان ، با تامل و درنگ و پرهیز از شتاب  می توان تا حدودی به شناخت رسید برای شناخت دقیق تر بهتر است در باره ی دوستان صمیمی شخص نیز اطلاعاتی کسب شود در بیشتر موارد دوستان نشان دهنده ی افکار و عقاید هستند .
گاهی جلوه ی ظاهر چشم انسان را پر می کند و از چهره ی باطن غفلت می شود گاهی ثروت و جمال ، دیده ی بصیرت و عقل انسان را کور می کند و هزار عیب دیگر را نمی بیند . گاهی تمجید و تعریف دیگران راه تعقل و مشورت را بر انسان می بندد.
و چه سخن شگفت و سودمندی ! کم نیستند کسانی که فریب رنگ و روی آشکار رامی خورند اما بعد ها متوجه عفونت ها، گندابها  و هرزه گیها می شوند که در ورای ظاهر آراسته نهان است .

 

ازدواج درست همیشه جالب و مهیج خواهد بود

ادامه ی مطلب


 

 



ظرف مسی

:: موضوعات مرتبط: دانستنیهای مفید , ,
:: برچسب‌ها: ازدواج , تجاری , افسانه , مهلک , درباره ی , عشق ,



مطالب مرتبط با این پست
.